UKIP ‘suspends judgement’ on Lincolnshire councillor

News from the Boston Standard, Lincolnshire: bostonstandard.co.uk, on Twitter @standardboston
News from the Boston Standard, Lincolnshire: bostonstandard.co.uk, on Twitter @standardboston

UKIP’s chairman has confirmed that the party will ‘suspend judgement’ on its Lincolnshire leader until police finishes investigations into suggestions of racism and hacking.

The party’s national executive committee met yesterday, where Coun Chis Pain claimed that his Facebook account had been hacked and that posts printed in the national media, and labelled ‘racist’, were not made by him.

Claims of racism and the counter claim that the account was hacked have been passed to the police to investigate.

Following the meeting, UKIP chairman Steve Crowther said: “The NEC has decided to suspend judgement pending the outcome of Lincolnshire Police’s investigations into the allegations, and into the alleged hacking of Cllr Pain’s Facebook account.

“Mr Pain is to step down as chairman of the party’s East Midlands Regional Committee in the meantime. He will continue to represent the electors who voted him onto Lincolnshire County Council.”

Last week UKIP leader Nigel Farage spoke exclusively to the Boston Standard and said that while its members say ‘unguarded’ things on Facebook there are many people trying to brand members as racist.

Mr Crowther echoed those sentiments, adding: “UKIP deplores racism, but is also aware that the party is under concerted attack from political organisations such as Hope Not Hate who are attempting to thwart our progress.

“We will deal with any proven instance of genuine racism appropriately, but will resist politically-motivated campaigns designed to inhibit our growing popular support.

“We are aware of the increasing amount of internet hacking and counterfeiting, and will continue to work with the police and service providers to establish the veracity of any such allegations which may be made, and their sources.”

Coun Pain is considering legal action against the Sunday Mirror, which reported the allegations against him.